You again (2010)


Titel:
You again (2010)            
Längd: 105 min
Genre: Romantisk komedi
Skådespelare: Kristen Bell, Odetta Annable, Sigourney Weaver, Jamie Lee Curtis, Victor Barber
IMDB-betyg: 5.4/10

Handling:
Mimi (Kristen Bell) är en tjej som under hela gymnasiet blev mobbad av skolans populäraste cheerleadingtjej Joanna (Odetta Annable). Flera år senare har Mimi vuxit till sig och blivit en högt uppsatt VD för ett PR-bolag. Hon har inte varit hemma på många år och när hennes mamma (Jamie Lee Curtis) ringer för att berätta att hennes storebror tänker gifta sig så packar hon sina väskor för att delta i firandet.
Det hon inte vet är att hennes gamla plågoande Joanna är bruden, och Mimi tänker göra allt i sin makt för att bevisa för sin bror att Joanna är en ond människa.

Jag blev helt chockad över knippet kändisar som var med i den här filmen, och helst Sigourney Weaver som är mest känd över sin medverkan i Alien-tetralogin (1979-1997) och Avatar (2009).
Dwayne ”the rock” Johnson var också med i någon minut, då som uncredited.
Filmen i sig tycker jag var helt klart sevärd, en riktig feel good-film. Tror det är lite svårt att inte uppskatta en sådan här typ av film; rolig, romantisk, lyckligt slut etc.
Jag ger den en neutral 3/5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0