Beauty Shop (2005)


Titel:
Beauty Shop (2005)
Längd: 105 min
Genre: Romantik/Komedi
Skådespelare: Queen Latifah, Alicia Silverstone, Alfre Woodard, Kevin Bacon, Djimon Hounsou, Mena Suvari, Bryce Wilson
IMDB-betyg: 5.2/10

Handling:
Gina Norris (Queen Latifah) har alltid drömt om att starta en egen skönhetssalong, och när hon tillslut säger upp sig från den extremt diviga Jorge får hon chansen att påbörja sina drömmar.

Jag tror att jag var svart i mitt förra liv!
Det roligaste som finns är när svarta tjejer använder den där härliga dialekten och överdriver i sitt sätt att prata. De kommer undan hur lätt som helst med att säga saker som ”Hell-to-the-NO” och ”Nigga”, och dessutom får det att låta hur coolt som helst.
Queen Latifah är för mig den ultimata svarta kvinnan! Hon är även en av de få ”kurviga” kvinnliga skådespelarna som faktiskt har lyckats, hon är dessutom sjukt vacker.
Några män som har sålt sin själ till djävulen måste ju vara Kevin Bacon och Djimon Hounsou, som tidigare försökt att hålla sig till så seriösa roller som möjligt. Den som verkligen tar priset är Kevin Bacon som helt enkelt måste varit döpank när han skrev sitt namn på kontraktet, han spelar nämligen en långhårig homosexuell man som dessutom är tysk och har öppen skjorta. Hysteriskt roligt!
Regissören Billie Woodruff har tidigare jobbat med Jessica Alba i ”Honey” (2003) och med Britney Spears i några av hennes musikvideor.
Just den här typen av filmer kan gå hur dåligt som helst, men just eftersom de är så pass duktiga skådespelare så lyckas den ganska bra enligt mig.
Ger den en stark 3/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0