Just Go with It (2011)


Titel:
Just Go with It (2011)
Längd: 117 min
Genre: Komedi/Romantik
Skådespelare: Adam Sandler, Jennifer Aniston, Bailee Madison, Brooklyn Decker, Nick Swardson, Nicole Kidman, Dave Matthews, Griffin Gluck
IMDB-betyg: 6.4/10

Handling:
Danny (Adam Sandler) blev lämnad som ung precis innan hans bröllop, han har sedan dess jobbat som plastikkirurg och bytt tjejer lika ofta som han byter skjorta.
En av tjejerna råkar hitta hans gamla vigselring och i stundens hette hittar Danny på att han är mitt i en skilsmässa. Tjejen kräver att hon personligen måste träffa hans ex-fru innan hon litar på honom. Danny tar hjälp av sin assistent och bästa vän Katherine (Jennifer Aniston) att fejka deras ”förhållande”.

Ingen blir chockad när Adam Sandler och Jennifer Aniston ännu en gång serverar romantiska komedier efter varandra, detta är dock den första de gör tillsammans.
Filmens höjdpunkt kommer däremot från den 12 åriga Bailee Madison som är fruktansvärt söt och faktiskt är riktigt begåvad!
Varför Nicole Kidman är med i en sådan här film är för mig oklart, men även om det är långt ifrån hennes bästa framförande så är hon som vanligt otroligt charmig.
Karl som har gjort filmen, Dennis Dugan, har samarbetat med Adam Sandler i många år, bl.a. i ”Grown Ups” (2010), ”You Don’t Mess With the Zohan” (2008), ”I Now Pronounce You Chuck & Larry” (2007) och ”The Benchwarmers” (2006), lägger man också till de filmer där de spelat mot varandra blir listan ännu längre.
Om jag får så vill jag jämföra den förra filmen jag såg med Jennifer Aniston, ”The Switch” (2010), som jag gav 3/5 men som jag i efterhand vill höja betyget till 4/5, eftersom den var snäppet vassare än den här.
Därför ger jag den 3/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0