Limitless (2011)


Titel:
Limitless (2011)
Längd: 105 min
Genre: Drama/Thriller/Action
Skådespelare: Bradley Cooper, Abbie Cornish, Robert De Niro, Andrew Howard, Anna Friel
IMDB-betyg: 7.3/10

Handling:
Eddie Morra (Bradley Cooper) är en halv-dålig författare utan inspiration och motivation. Men när han däremot får tag på en drog som gör att hela hjärnan används istället för bara 20%, blir han supersmart. Vad gör man då med ett sådant piller? Jo, blir jätterik och mäktig såklart!

Filmen är gjord av Neil Burger, som faktiskt ser bra ut! Anledningen till mitt utropstecken är för att regissörer, av egen erfarenhet, oftast inte ser speciellt glamourösa ut. Neil Burger ligger också bakom en mycket bra film som heter ”The Illusionist” (2006) där bl.a. Edward Norton och Jessica Biel är med.
Bradley Cooper kör på med sitt vanliga race, ett säkert kort enligt mig. Han passar oerhört bra i kostym och rappa kommentarer.
Innan Bradley Cooper var det egentligen tanken att Shia LaBeouf skulle ha huvudrollen, men eftersom han skadade armen i en bilolycka blev helt enkelt Bradley tvungen att rycka in.
Abbie Cornish kände jag inte igen vid första anblick, utan det var först efteråt som jag såg att det är hon som var motspelerska till Heath Ledger i ärkedramat ”Candy” (2006).
Anna Friel hade i den här filmen en ganska liten roll, vilket hon rätt så ofta har. Senast jag såg henne var i ”London Boulevard” (2010) och ”You Will Meet a Tall Dark Stranger” (2010)
Jag tycker att filmen var förvånansvärt bra! Jag gillar tempot och tycker att själva idén känns solklar.
Det var däremot några små hål i storyn som jag nu i efterhand sitter och grubblar på, men det stoppar mig ändå inte från att vilja se den igen.
Jag den 4/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0