The Dilemma (2011)


Titel:
The Dilemma (2011)
Längd: 111 min
Genre: Komedi/Romantik
Skådespelare: Vince Vaughn, Kevin James, Jennifer Connelly, Winona Ryder, Queen Latifah, Channing Tatum
IMDB-betyg: 5.1/10

Handling:
Ronny och Nick är bästa kompisar och arbetskollegor. Deras respektive partner kommer jättebra överrens med varandra och de själva har chans att skriva kontrakt med ett stort företag. Livet leker med andra ord, men då Ronny får reda på att Nicks fru är otrogen, vet han inte hur han ska hantera situationen.

Eftersom jag har haft en liten crush på Vince Vaughn en gång i tiden så kan ingenting med honom i rollen bli dåligt, tvärt om. Just den här rollen är precis likadan som han har gjort tusen gånger tidigare, vilket märks eftersom han känns mycket säker i sig själv och i det han gör.
Kevin James har likadant som Vince Vaughn gjort den här typen av film en rad gånger tidigare, inget nytt på den fronten heller. En av hans favoritfilmer är enligt mig komedin ”Mall Cop” (2009) där han spelar en smått överviktig vakt i en galleria, galet rolig!
”The Dilemma” är gjord av Ron Howard, som kammade in hela två Oscar för ”A Beautiful Mind” (2001) där ingen mindre än Russell Crowe hade huvudrollen.
Det är Allan Loeb som står bakom manuset, den karln har tidigare jobbat med Jennifer Aniston i ”The Switch” (2010) och ”Just Go With It” (2011).
Lägg också märke till resterande skådespelare, där jag bl.a. såg Queen Latifah i ”Beauty Shop” (2005) häromdagen, och Winona Ryder i den Oscarsvinnande ”Black Swan” (2010).
Förutom den imponerande rollistan tycker jag ändå att filmen inte var någon höjdare, den var absolut inte dålig, men jag tycker ändå att det finns bättre romantiska komedier där ute i vimlet.
Ger den 3/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0