Triangle (2009)


Titel:
Triangle (2009)
Längd: 99 min
Genre: Thriller
Skådespelare: Melissa George, Liam Hemsworth, Joshua McIvor, Jack Tylor, Michael Dorman, Henry Nixon, Rachael Carpani
IMDB-betyg: 6.8/10

Handling:
Jess och hennes vänner åker ut på en segeltur på havet. Plötsligt blåser det upp till storm och deras båt går sönder, men från ingenstans kommer ett stort fartyg som de går ombord på. Väl på fartyget händer det konstiga saker och Jess får märkliga dejà vu-känslor.

Mindfuck, är det rätta ordet för den här filmen! Det är grymt svårt att försöka förklara storyn, så jag tänker inte ens göra ett försök.
Huvudet bakom filmen är iallafall Christopher Smith som tidigare legat bakom en av mina första skräckfavoriter, ”Creep” (2004). Vågar faktiskt påstå att den här är snäppet vassare, och då främst för att man tänker på filmen långt efter dess slut.
Huvudrollsinnehavaren Melissa George har tidigare skräckerfarenheter i sitt bagage med bl.a. ”30 Days of Night” (2007) och ”The Amityville Horror” (2005), där den sistnämnda är jäkligt bra!
Liam Hemsworth hade en oerhört liten och betydelselös roll i filmen, men trots att han inte är sådär superkänd tror jag att han i framtiden kommer ha hela ”badboy/dreamboy”-grejen i sin hand!
Detta är hur som helst andra gången jag ser ”Triangle” (2009), men jag tycker fortfarande att den är sjukt bra, och då främst för att man verkligen behöver använda hjärnan.
Ger den 4/5


Kommentarer
Postat av: Mikatirill

Hello my name is Cisco. English language is my second language . I visit sites like yours to learn new english vocabulary words and improve my english grammar . I hope to have effective communication and business communication for a new job in US. I learned a new word of the day from your site. I plan to be public speaking and business writing better now from your site. Thank you.

2011-11-04 @ 06:42:04
URL: http://mikatirill.blogcheapster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0