White Chicks (2004)


Titel:
White Chicks (2004)
Längd:
109 min
Genre: Komedi
Skådespelare: Shawn Wayans, Marlon Wayans, Busy Philipps, Jennifer Carpender, Terry Crews

IMDB-betyg: 5.0/10

Handling:
FBI-agenterna Kevin och Marcus har efter ett misslyckat uppdrag fått order om att eskortera två rikemanstjejer till ett hotell. Men efter en smärre olycka vägrar tjejerna att åka dit och visa sig offentligt, de två agenterna får panik och bestämmer sig för att klä ut sig till dem.

Sjukt.rolig.komedi! Hur underhållande är det inte då två svarta män klär ut sig till vita tjejer?
Jag tycker i alla fall att den här rullen är galet rolig rakt igenom och det tack vare bröderna Wayans, som också tidigare varit med i några ”Scary Movie”-filmer. Det är även så att regissören, Keenen Ivory Wayans, är deras äldre bror.
Jennifer Carpender är för mig mest känd som Dexters syster Debra Morgan i den populära tv-serien ”Dexter” (2006-), och Busy Philipps som den lite smått puckade Laurie Keller i ”Cougar Town” (2009-). Förutom män som klär ut sig i peruk, får vi även se dancebattles och väldigt många ”your mama”-skämt, detta kunde som sagt inte bli så mycket bättre.
Jag ger den 4/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0