Star Wars: Episode II – Attack of the Clones (2002)


Titel:
Star Wars: Episode II – Attack of the Clones (2002)
Längd: 142 min
Genre: Action/Äventyr
Skådespelare: Hayden Christensen, Natalie Portman, Ewan McGregor, Samuel L. Jackson, Christopher Lee, Pernilla August
IMDB-betyg: 6.8/10

Handling:
Anakin Skywalker har hunnit fylla 20 år, tillsammans med Padmé börjar de en förbjuden romans. Medan hans Jeditränare Obi-Wan Kenobi upptäcker en hemlig republikansk klonarmé.


Okej, ber om ursäkt för den relativt dåligt skrivna handlingen, i skrivande stund är klockan relativt mycket och jag börjar bli förkyld.
HUR SOM HELST, de senare filmerna har varit ”Star Wars: Episode IV- A New Hope” (1977), ”Star Wars: Episode V – The Empire Strikes Back” (1980), ”Star Wars VI – Return of the Jedi” (1983) och ”Star Wars: Episode I – The Phantom Menace” (1999). När jag såg den här filmdrösen för ett tag sedan så blev det ett maraton som pågick mellan kl 11 på förmiddagen och kl 2-3 på natten, ganska jobbigt med andra ord.
Precis som den föregående filmen är även den här regisserad och skriven av George Lucas, och skådespelarna är i princip den samma, förutom från att Anakin Skywalker som istället spelas av Hayden Christensen som jag senast såg i ”Takers” (2010) och ”Vanishing on 7th Street” (2010).
Den här filmen är mycket bättre än den föregående, MEN mycket sämre än den originella trilogin. I vilket fall som helst så är det ändå en Star Wars-film, vilket i sig är bra bara det!
Av mig får den en stark 3/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0