You Will Meet a Tall Dark Stranger (2010)


Titel:
You Will Meet a Tall Dark Stranger (2010)
Längd: 98 min
Genre: Romantik
Skådespelare: Naomi Watts, Anthony Hopkins, Antonio Banderas, Gemma Jones, Freida Pinto, Lucy Punch, Josh Brolin, Anna Friel
IMDB-betyg: 6.5/10

Handling:
Vi får följa olika kärlekshistorier som på något sätt är sammankopplade med varandra. Vi har det gamla gifta paret Helena (Gemma Jones) och Alfie (Anthony Hopkins) som efter många år av äktenskap nyligen har skilt sig, deras dotter Sally (Naomi Watts) och förhållandet med Roy (Josh Brolin) som båda två funderar på att vara otrogna.

En mycket charmig romantisk komedi!
Det är den trefaldigt Oscarsvinnande Woody Allen som ligger bakom den här filmen.
Sedan jag såg Naomi Watts i en av mina favoritfilmer ”King Kong” (2005) har jag haft en liten womencrush på henne, vilket stillades något i den här filmen. Anthony Hopins spelade här en gubbsjuk man, men det var fruktansvärt svårt att vänja bort tanken från Dr.Hannibal Lecter till en gamling som köpte unga prostituerade.
En trevlig kuriosa är att Nicole Kidman först var tänkt som en av huvudrollerna, men som sedan hoppade av och gav rollen till Lucy Punch, som är sådär härligt dryg och överdriven.
Anna Friel hade en mycket liten roll, som enligt utsago hann spelas in på bara en dag. Henne såg jag hur som helst senast i ”London Boulevard” (2010).
Ger filmen en svag 4/5, tack vare att den var jäkligt charmig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0