Pirates of the Caribbean: At World’s End (2007)


Titel:
Pirates of the Caribbean: At World’s End (2007)
Längd: 169 min
Genre: Action/Äventyr
Skådespelare: Johnny Depp, Geoffrey Rush, Keira Knightley, Billy Nighy, Orlando Bloom, Jack Davenport, Stellan Skarsgård, Tom Hollander
IMDB-betyg: 7.0/10

Handling:
Jack Sparrow (Johnny Depp) befinner sig i en värld mellan liv och död. Barbossa (Geoffrey Rush), Elizabeth (Keira Knightley) och Will (Orlando Bloom) måste segla till världens ende för att befria honom. Lord Beckett äger nu Davy Jones hjärta och har därför kontroll över havet, på grund av detta måste de mäktigaste piraterna samlas för att enas och slåss om sin frihet.

Det här är del tre av den populära ”Pirates of the Caribbean”-berättelsen.
De föregående hette ”Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl” (2003) och ”Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest” (2006), som båda två vann en Oscar medans den här bara blev nominerad.
Alla de gamla ansiktena är tillbaka; Johnny Depp, Orlando Bloom, Geoffrey Rush och Keira Knightley.
Det är självklart hur trevligt som hest att återse gänget igen, men denna gång blev det lite av en besvikelse. Handlingen kändes hoprafsad och på något sett väldigt otrovärdig, nästan lite fjantig i vissa scener.
Det är fortfarande Gore Verbinski som är regissören, men jag vet faktiskt inte hur det kunde gå så himla fel. Eftersom jag förberedde mig för den fjärde filmen på bio hade jag ett litet Pirates-maraton precis innan, då såg man verkligen hur det började så bra men hur kvaliteten och handlingen efter två filmer sjönk som en sten.
Jag ger den knappa 3/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0