Exam (2009)


Titel:
Exam (2009)                     
Längd: 101 min
Genre: Thriller
Skådespelare: Adar Beck, Gemma Chan, Nathalie Cox, Chukwudi Iwuji, Luke Mably, Pollyanna McIntosh, Jimi Mistery
IMDB-betyg: 6.8/10

Handling:
Filmen börjar med 8 främlingar i ett rum utan fönster som ansöker om samma jobb, ett mycket välbetalt jobb. På var sitt bord finns ett papper och en penna, skrivvaktaren kommer in och gör klart för våra huvudroller vad reglerna är:
Om de försöker kommunicera med honom eller vakten, då blir de diskvalificerad,
Förstör papperet, diskvalificerad,
Om de väljer att lämna rummet, diskvalificerad.
Frågan är hur långt de är redo att gå för att få jobbet…

Filmen var bra! Faktiskt. Jag kan föreställa mig att manuset lät lysande, men det var ändå någonting som inte hade ”det”. Skådespelarinsatserna var det inget fel på, varken stämningen eller konceptet heller, men någonting fattades.
Den är däremot absolut värd att se! Om man låser in olika personligheter i ett litet rum så börjar det snart gå utför, det visades ganska tydligt på all testosteron i rummet, och bevisas i dokumentären ”Det mänskliga experimentet”.
Jag ger den 3/5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0