Roadkill 2 (2008)


Titel:
Roadkill 2/Joyride 2: Dead ahead (2008)
Längd: 91 min
Genre: Thriller
Skådespelare: Nicki Aycox, Nick Zano, Laura Jordan, Kyle Schmid, Mark Gibbon
IMDB-betyg: 5.0/10

Handling:
Fyra ungdomar är på väg till Las Vegas men bestämmer sig för att strunta i motorvägen och istället ta en ”genväg”. Bilen går däremot sönder mitt ute i ingenstans och de promenerar till närmste hus. Huset verkar vara obebott, så de skriver en lapp med deras nummer och tar en bil.
Det de inte vet är att husets ägare är en psykopatisk mördare/lastbilschaufför som gillar att leka sjuka lekar. Rusty's back!

Detta är alltså någon form av uppföljare till ”Roadkill”, där gärningsmannen spelar den återkommande parten. Jag tyckte att den första filmen var riktigt bra, medans den här tyvärr inte nådde upp till samma standard.
I den första filmen hade i alla fall gärningsmannen någon ”orsak” att pina ungdomarna, medan han i denna film dödade hej vilt, vilket ibland kan störa mig så oerhört mycket.
Regissören, Louis Morneau, är inte densamma som i ettan vilket är den huvudsakliga orsaken till dess bakslag.
Av mig får den 2/5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0