Paranormal Activity 2 (2010)


Titel:
Paranormal Activity 2 (2010)
Längd: 91 min
Genre: Skräck
Skådespelare: Sprague Grayden, Brian Boland, Molly Ephraim, Katie Featherston, Micah
IMDB-betyg: 5.8/10

Handling:
Familjen Rey bor tillsammans i ett hus i förorten. Efter ett misstänkt inbrott bestämmer de sig för att installera ett övervakningssystem som filmar hela huset. Det som först verkar vara ett ganska harmlöst spratt, visar sig vara hotfullare än de någonsin kunnat tro.


Under Allhelgona-helgen var det skräckfilm på mitt schema. Just Paranormal Activity-filmerna har kommit att blivit ett gäng riktiga skrämselfavoriter bland många.
Den här filmen ska föreställa att utspelar sig parallellt med ”Paranormal Activity” (2007), vilket enligt mig är ett säkert kort när det kommer till den här typen av filmer eftersom de gamla fansen är jättesugen på att veta mer, mer, mer.
Regissören till den föregående filmen var Oren Peli, som istället låg bakom som producent till den här uppföljaren. Den som däremot tog på sig regissör-skorna den här gången är, den för mig tidigare okända, Tod Williams. Den ganska skäggiska Tod Williams har även jobbat med Jeff Bridges i ”The Door in the Floor” (2004) och med skådespelaren Adrean Grenier (Vincent Chase i ”Entourage” (2004-)) i en av hans första roller i ”The Adventures of Sebastian Cole (1998).
Precis som den första filmen har de valt relativt okända skådespelare för att få det mer verklighetstroligt, ett oerhört smart drag, om du frågar mig.
Skrämsel-mätaren för den här filmen var ganska hög, dock inte lika hög som dess föregångare eftersom den kändes ”nytt och fräscht” när den hade premiär runtom i världen. Men tro mig när jag säger att den absolut kommer skrämma många arma själar där ute….
Just ordet” demoner” kanske inte låter särskilt spooky, snarare lite mossigt emellanåt, men ger man själva fenomenet en tanke så är det faktiskt jäkligt läskigt. Jag menar, ett monster som varken hörs, syns, kan dödas eller som man kan fly ifrån. Den spontana tanken är att man helst inte skulle vilja möta honom i en mörk gränd.
Jag ger den en svag 4/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0