Spoorloos (1988)


Titel:
Spoorloos (1988)
Längd: 107 min
Genre: Thriller
Skådespelare: Bernard-Pierre Donnadieu, Gene Bervoets, Johanna ter Steege, Gwen Eckjaus
IMDB-betyg: 7.9/10

Handling:
Rex och Saskia är ute på en semester då Saskia plötsligt försvinner spårlöst. Tre år passerar och Rex får då och då brev från hennes kidnappare.


I förra inlägget nämnde jag om en bok skriven av Steven Jay Schneider som heter ”101 skräck-filmer du måste se innan du dör” där jag följde hans råd och såg ”Audition” (1999). Den här gången blev det den här filmen, också från den boken.
Regissören är George Sluizer, en man som också regisserade filmen ”Dark Blood” med River Phoenix, men som tyvärr inte hann bli klar eftersom Phoenix dog.
När jag kikar omkring på internet över reaktioner kring den här filmen får jag massor med blandade åsikter. Några tycker att det är den bästa och läskigaste filmen som finns, medans andra jämför den med att ”titta in i en vägg”.
Filmen är egentligen ganska tråkig, den enda orsaken till att jag ger den så högt betyg är att jag tycker att ”kidnapparen” är en oerhört spännande karaktär som jag bara vill veta mer om! Tycker dessutom att han av någon konstig anledning är ganska attraktiv. Tyvärr, må jag säga, dog han av cancer år 2010 bara 61 år gammal.
Av mig får den 4/5, tack vare den spännande kidnappar-karaktären


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0