While You Were Sleeping (1995)


Titel:
While You Were Sleeping (1995)
Längd: 103 min
Genre: Komedi/Romantik
Skådespelare: Sandra Bullock, Bill Pullman, Peter Boyle, Peter Gallagher, Jack Warden,
IMDB-betyg: 6.5/10

Handling:
Lucy (Sandra Bullock) jobbar på en tågstation och är helt förälskad i den rika advokaten Peter (Peter Gallagher) som varje morgon tar tåget till jobbet. En dag är Peter med om en olycka där Lucy räddar hans liv. Däremot hamnar han i koma och efter ett stort missförstånd tror hela hans familj att han och Lucy är lyckligt förlovade. Ju längre tiden går desto starkare växer däremot känslorna till Peters bror Jack (Bill Pullman).

Det här är saker som verkligen bara händer i filmens värld! Lyckligt slut? You bet!
Jag har en stor förkärlek till den kvinnliga huvudrollen och Oscarsvinnande, Sandra Bullock, som är en expert på dessa romantiska komedier. Hon har bl.a. varit med i ”Miss Secret Agent” (2000), ”The Blind Side” (2009), ”The Proposal” (2009) och ”The Lake House” (2006).
Den manliga huvudrollen hålls av Bill Pullman, som jag senast såg i ”Lost Highway” (1997) och ”Peacock” (2010), det är även värt att notera att han har ett mycket trevligt utseende.
Peter Gallagher, koma-killen, har även spelat med i tvserien ”O.C” (2003-2007).
Regissören heter Jon Turteltaub som förmodligen har jordens mest svårstavade efternamn. Han har jobbat med min favorit Nicolas Cage i ”National Treasure” (2004), ”National Treasure: Book of Secret” (2007), ”The Sorcerer’s Apprentice” (2010) och med John Travolta i ”Phenomenon” (1996).
Förutom från ovanstående fakta kan jag även berätta att filmen blev nominerad till en Golden Globe, och att den är väldigt bra! Det är just den här typen av film man vill se om man känner sig lite ledsen, eftersom det är en riktig feel-good-film, eller chick-fick som det ibland kan kallas.
Jag tycker hur som helst att den var väldigt charmig och fin!
Ger den 4/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0