Friends with Benefits (2011)


Titel:
Friends with Benefits (2011)
Längd: 109 min
Genre: Romantik/Komedi
Skådespelare: Justin Timberlake, Mila Kunis, Jenna Elfman, Woofy Harrelson, Patricia Clarkson, Bryan Greenberg, Richard Jenkins, Emma Stone
IMDB-betyg: 6.6/10

Handling:
När Dylen och Jamie först träffas blir de genast vänner, men ingenting mer än det. En kväll när de sitter i soffan och dricker öl kommer de på den genialiska idén att de ska lägga till sex till deras kompisrelation. Men det visar sig bli lättare sagt än gjort!


Romantiska komedier är en genre som är orthört lättsamt att titta på, man kan helt koppla bort hjärnan och slappna av. Baksidan av den här genren är däremot att ofta – för ofta – blir det väldigt mycket ”same same” eftersom de flesta filmerna i det här facket är mycket lika. Den här filmen är precis som alla andra, men ändå inte…
Det här är regissören Will Glucks tredje spelfilm, där den otroligt roliga ”Easy A” (2010) kommer på andraplats. Han har kommit att ha blivit en av mina favoriter när det kommer till romantiska komedier. Tips från coachen är att hålla ett extra getöga på honom i framtiden!
Rollen som Dylan fick skådespelaren/hunken/sångaren Justin Timberlake. När man bläddrar i min filmlista här på bloggen måste jag se ut som värsta Timberlake-fanet eftersom jag hittills sett alla hans filmer under 2011: ”Bad Teacher” (2011), ”In Time” (2011) och ”Friends ”with Benefits” (2011). Pinsamt, men sant. Lovar dock att jag absolut inte är någon Timberlake-lover. 
Tjejen som blev svinpoppis efter sin medverkan i den Oscarsvinnande thrillern ”Black Swan” (2010) är skådespelerskan Mila Kunis, som i den här filmen spelar Jamie. Förutom att vara med i 175 episoder av ”Family Guy” (1999-) som Meg Griffin och i 201 episoder av ”That ’70s Show” (1998-2006) som Jackie Burthart, har hon även varit med i spelfilmen ”The Book of Eli” (2010).
Förutom några små undantag tycker jag att det på senare tid producerats, förvånansvärt bra, romcoms. Antingen är det jag som lyckats välja ”rätt” filmer, eller så är det helt enkelt så Hollywood har skärpt till sig ordentligt. Nobody  knows.
När man känner sig lite deppig i höstmörkret passar den här typen av Feel Good-film perfekt för att humöret ska komma tillbaka på banan igen! Men trots förutsägbart slut så är den ändå väldigt charmig och rolig, romantiska komedier behöver nödvändigtvis inte vara djupare än ett glas vatten.
Av mig får den 4/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0